May 28, 2013

3 bulan di PLKN

Assalamalaikum and peace semua,
kalau korang nak tau aku pernah jadi wirawati tau. heh
korang caya dak? tapi title itu hanya sementara je.
hanya 3 bulan!
haha mesti korang dah dapat agak kan, kalau 3 bulan mesti terkeluar ayat ni kat mulut uolls semua.

3 BULAN di PLKN !

ya ! aku pernah berkhidmat untuk negara Malaysia dengan menjalani PLKN kumpulan1 siri10 2013. Bangga woi!
Even mulanya aku terasa dipaksa dan terpaksa tapi lama lama aku rasa NO MORE istilah DI dan TER - paksa hewhew.

"Setakat title "WIRA WIRAWATI" siapa hairan?"
tak hairan? korang pernah ke dengar selama ni orang-orang panggil korang wira wirawati.
dalam PLKN je weh korang akan rasa seperti Pahlawan Negara. Aku ingat lagi jurulatih cakap :

"korang ni untung tau masuk-masuk sini je tup tup dapat title WIRA WIRAWATI, yang mereka kat luar tu kena berjuang dulu baru dapat title macam tu."

Lepastu, hari hari aku akan dengar annoucement

PERHATIAN KEPADA SEMUA WIRA DAN WIRAWATI ANDA DIKEHENDAKI BERKUMPUL DI DEWAN SYARAHAN SEKARANG JUGA!
Apa lagi, berlari-lari kitorang nak cepat.

Dan pada hari lawatan keluarga setiap hari Ahad if tiada program luar .

"PERHATIAN KEPADA WIRAWATI YANG BERNOMBOR INDEKS 347 , ANDA DIKEHENDAKI KE  DEWAN SYARAHAN SEKARANG JUGA KERANA KELUARGA ANDA SEDANG MENUNGGU. TERIMA KASIH"
Rindunya nak dengar annoucement macam tu lagi.

Selain tu, aku ada misi utama di PLKN. Lets begin!

 Pertama : Saffa tak mengaggur. Yela, dapatlah isi masa lapang sebab kalau aku kat rumah pon kerja aku tidur lepastu buat taik mata, tak pon habiskan beras. Kalau aku kat sini, jimatlah sikit beras kat rumah aku tu sebab makanan kat sini free plus sedap!
Kedua : Saffa dapat elaun untuk tiga bulan. Walaupun Cuma RM450 siapa nak bagi free? Kau ador?!
Ketiga :  Saffa nak cari jodoh .yang ni penting! eceh. Tapi dah habis 3 bulan takde lelaki suka aku! Speechless.




#Tshirt Bravo #Griffin Team

#Baju celoreng #Sepang Tower

# Bendera Bravo at Dorm B3

#Baju kelas and putrajaya

#Baju sukan

Team Bravo #Pertandingan Kawad Kaki#No3

with lots of love cikgu Eya : "PELATIHKU...
Jangan berputus asa melihat hidup, yang pahit , yang manis, yang kelat, yang masam dan sebagainya itu harus dinikmati.
Tiada orang yang sanggup menelan gula berkilo2, garam bertan2 atau keju bertimbun2... tetapi apabila dicampur dan diadun gula, garam, dan keju anda bakal menikmati kek yang sangat lazat.
Tersenyumlah untuk melihat hidupmu.. walaupun setelah tidak terhitung banyaknya engkau menangis.... 

Thanks a lot my teacher, my bestfriend,and my dormmates ! 
KEM PLKN PRINCESS HALIZA, SEPANG SELANGOR .






1 comment: